Fakta om KKFO´en

Åbningstider: Mandag til fredag kl. 11:30 - 16:30

Morgenåbning fra kl. 7:00 – 8:20 (Dette kræver tilmelding, da der kun rådes over et begrænset antal pladser)

KKFO´en er lukket følgende dage: d. 24+25+26/12, 31/12 og d. 5/6 (Grundlovsdag)

Vi er 32 pædagoger ansat i KKFO´en. Pædagogerne arbejder i grupper, som oftest er der 2-3 pædagoger i hver gruppe. Pædagogerne arbejder i de forskellige grupper tæt sammen med lærerne om de særlige pædagogiske strukturer. Derudover er der faste medhjælpere tilknyttet KKFO´en, som er i skolen om formiddagen og i KKFO´en om eftermiddagen. I ferieperioder har KKFO´en tit vikarer i huset. De fleste af vikarerne er medhjælpere, der tidligere har arbejdet på skolen og dermed har et godt kendskab til børnene.

Børnene på Øresundsskolens KKFO er aldersmæssigt spredt fra 6 år til 18 år. Der er pt. tilmeldt 96 børn i KKFO´en. Der er mellem 5 og 12 børn i hver gruppe. De fleste grupper i KKFO´en er funktionsopdelte.

Overordnet kan man dele børnene ind i 3 forskellige grupper: børn med autisme (Z-grupper), børn med motoriske og kommunikative vanskeligheder (Y-grupper) og børn med generel udviklingshæmning (X-grupper).